tisdag 30 oktober 2007

Bittra tankar

För två år sedan dog en kär vän till mig i fullständigt idiotisk trafikolycka. Han blev påkörd av en motorcykel som kördes av en total idiot, som inte bara saknade körkort och var alkoholpåverkad utan dessutom körde svarttaxi i 180KM/H!
Rättegången avslutades nyligen, jag läste en tidningsartikel där reportern beskrev den som "sorgligt skött", och jag kan inte annat än att hålla med. Föraren hade ihjäl två männsikor i kraschen och skadade en tredje så allvarligt att han fått men för livet. Vad tror ni att denna vettvilling dömdes til då? Svaret är 18 månaders fängelse och 25000:- i böter till den överlevande killen! Ett billigt pris för den skada han åstadkommit. Som om inte det vore nog så har killen fortsatt att köra bil och motorcykel efter olyckan, trots att han fortfarande saknar körkort. Han har någon underlig förklaring till att han blivit fråntagen sitt körkort på felaktiga grunder och därför tycker att han är i sin fulla rätt att köra så mycket han vill. Han tycker inte heller att olyckan är hans fel utan hävdar att han inte minns något av den.
Jag kommer antagligen att ångra att jag uttrycker mig såhär men det enda den snubben harv rätt till är en smäll på käften.

1 kommentar:

Anonym sa...

Man får tydligen inte ge brottslingar vad dom förtjänar när inte rättssystemet fungerar, det kallas övergrepp i rättssak. Trams. Killen borde avrättas medelst noshörning.

Jag saknar honom med...
/Hoel