söndag 2 oktober 2011

Zombies på Sci-Fi Mässan i Göteborg

I lördags gjorde jag ett besök på Sci-Fi Mässan i Göteborg. Albumförlaget och Apart Förlag delade monter. Jag hade tyvärr bara tid att medverka på en dag men gjorde det allra bästa av den. Dvs. zombieporträtt.

Jonas och jag hade fantastiska bordsgrannar under mässan.
Chewbacca hälsade glatt på mig och Jango Fett gjorde ett besök i montern. Jag frotterar mig minsann med fint folk.

Dagens första zombie, iklädd mässans snyggaste linne.

En blodtörstig vänskap.


Den här killen gjorde en paus i autografsamlandet för att låta sig smittas av det fruktade zombieviruset.

En bra familj ruttnar tillsammans.

En mycket välklädd zombie. Hur kommer det sig egentligen att det alltid är de snyggaste tjejerna som blir de värsta zombiesarna?


Ett par med smak för människokött.


Ännu en vacker kvinna som inte kunde motstå zombiefrestelsen.

Även zombies klär i poncho.



En västgötsk zombie av högsta klass. Är det tarmar han har på tröjan?

Dagens sista zombie hade fantastisk filmsmak och verkade helt överförtjust när hon såg resultatet. Tänk att man kan bli så glad över lite zombiesmitta...

Det var fantastiskt roligt att vara utställare och träffa Apart Förlags läsare.
Antagligen lär vi dyka upp på Stockholmsmässan i December också.

2 kommentarer:

Glasögonormen av det köttätande paret. sa...

Porträttet hänger numera uppe på vår vägg. Tack!

Jimmy Wallin sa...

Kul att höra. Finns dock flera personer som din beskrivning stämmer in på. Spelar ingen större roll vem av glasögonormarna du är så länge som du är nöjd.